Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2016

Gwoemul - 괴물 - Ο Επισκέπτης

2006/119' 


Τέλη του 2000. 
Στην αμερικάνικη στρατιωτική βάση στην πρωτεύουσα της Νότιας Κορέας Σεούλ, ο διοικητής αποφασίζει παράνομα να ριχθούν 200 μπουκάλια φορμαλδεΰδης στον υπόνομο που οδηγεί στον ποταμό Han.

Έξι χρόνια μετά και ενώ χιλιάδες ψάρια έχουν μολυνθεί, νέα περίεργα αμφίβια κάνουν την εμφάνισή τους.

Δίπλα στο ποτάμι βρίσκεται η οικογενειακή καντίνα των Park. Εκεί βρίσκουμε τον  Gang-du έναν ανώριμο απλοϊκό  σαραντάρη που τον εγκατέλειψε η γυναίκα του, αφήνοντάς τον να μεγαλώσει την κόρη τους Hyun-seo, και τον ηλικιωμένο πατέρα του Hee-bong.



Μαζί τους ζουν, ο μικρός αδερφός του Gang-du, ο άνεργος απόφοιτος πανεπιστημίου και πρώην ακτιβιστής Nam-il και η αδερφή τους -πρωταθλήτρια στην τοξοβολία- Nam-joo.

Ένα πρωί από τα βάθη του ποταμιού,  εμφανίζεται ένα τερατώδες πλάσμα που σπέρνει τον πανικό και το θάνατο ενώ πριν εξαφανιστεί, αρπάζει την κόρη του Gang-du.

Η κυβέρνηση με τη σύμπραξη των Αμερικανών, στην προσπάθειά της να αποκρύψει τις ευθύνες της, παραπληροφορεί τον κόσμο, θέτει σε καραντίνα όσους ήλθαν σε επαφή με το τέρας, απαγορεύει την κυκλοφορία και διασπείρει φήμες μόλυνσης από έναν επικίνδυνο μεταδιδόμενο ιό.  
Η οικογένεια θρηνεί το χαμό της Hyun-seo, μέχρι τη στιγμή που δέχεται ένα τηλεφώνημα από τη μικρή που είναι ακόμη ζωντανή!


Βασισμένη σε  αληθινή ιστορία, αυτής της μόλυνσης του ποταμού Χαν, από εργαζόμενους στην Αμερικανική Στρατιωτική Βάση της Σεούλ, το 2000,  σε σενάριο και σκηνοθεσία  του Κορεάτη Joon-ho Bong -σκηνοθέτη της εντυπωσιακής  περιπέτειας φαντασίας ‘Snowpiercer’ -2013 που ήταν και η πρώτη αμερικάνικη ταινία του, το ‘Gwoemul’ (The Host -Ο Επισκέπτης) είναι ίσως μια από τις η καλύτερες ταινίες του είδους που έχω δει ποτέ.

Κοστίζοντας μόλις 10 εκατ. δολάρια, μεγαλύτερο μέρος των οποίων ξοδεύτηκε στο σχεδιασμό και την δημιουργία του ψηφιακού τέρατος, η ταινία εντυπωσιάζει με την φαινομενικά απλή και ρεαλιστική αφήγηση ενός … οικογενειακού δράματος.

Στον πυρήνα της περιπέτειας μια οικογένεια loser, τα μέλη της οποίας βασανίζονται από πολλά τραύματα και προσωπικά αδιέξοδα. 

Οι διαφορετικοί χαρακτήρες και οι αρχικές συγκρούσεις τους μαζί με τη θλίψη και την απόγνωση για το  χαμό του πιο αθώου και αγαπητού μέλους της δυσλειτουργικής οικογένειάς τους αλλά και η αναπάντεχη συσπείρωση και ηρωική δράση με την ελπίδα διάσωσής του, προσφέρουν αυθεντική συγκίνηση που μαζί με το σασπένς και τον τρόμο της υποβλητικής εμφάνισης του τέρατος δημιουργούν ένα μοναδικό αποτέλεσμα.


Πραγματικοί, καθημερινοί άνθρωποι αντιμέτωποι με ασυνήθιστες ... τερατώδεις καταστάσεις.

Ο Joon-ho Bong παραδίδει  μαθήματα αφήγησης και σκηνοθεσίας δημιουργώντας μια πρωτότυπη, έξυπνη, αστεία, ανατρεπτική, αγωνιώδη και ιλαροτραγική ταινία με τέρατα, παίζοντας με τα κλισέ του είδους και χωρίς να ανατρέχει σε συνταγές Hollywood.

Το Gwoemul και οι κινήσεις του, σχεδιάστηκαν με την προσωπική συμμετοχή του  σκηνοθέτη που εμπνεύστηκε από την πραγματική ανακάλυψη στον ποταμό Han ενός περίεργου ψαριού με σπονδυλική στήλη σε σχήμα S.

Το τέρας με σαφώς μικρότερες διαστάσεις από το Godzilla, μπορεί να εξαφανίζεται στους υπονόμους γύρω από τον ποταμό Han αλλά και να αναδύεται με εξίσου φονικά αποτελέσματα και γι’ αυτό  θυμίζει περισσότερο ένα μεταλλαγμένο serial killer με σχέδιο, παρά ένα κτήνος εκτός ελέγχου.

Το πολιτικό σχόλιο που είναι σαφές και παρόν σε όλη τη διάρκεια της ταινίας και αφορά τη συνεχή παρουσία και εμπλοκή των Aμερικανών σε όλη τη σύγχρονη ιστορία της χώρας, δεν άφησε ασυγκίνητους ούτε τους … Bορειοκορεάτες που επαίνεσαν την ταινία για το περιεχόμενό της. 

Η ταινία κρατά από την πρεμιέρα της το 2006 μέχρι και σήμερα, στη χώρα παραγωγής της, το ρεκόρ εισπράξεων για Κορεατική ταινία όλων των εποχών, ενώ το 2007 κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας στα Βραβεία Ασιατικού Κινηματογράφου. 

Αξίζει να ανακαλύψετε το Gwoemul.
Δεν είναι μόνο μια από τις καλύτερες ταινίες με τέρατα που μπορείτε να δείτε, αλλά πιο πολύ, μια πολυεπίπεδη, γεμάτη αγωνία, συγκινητική και τελικά πολύ ανθρώπινη ιστορία.


Μπορείτε να δείτε την αγγλική έκδοση του άρθρου μου ΕΔΩ