Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2021

Αδάμ


Ταινία μικρού μήκους
2022/25'

Ο George Sefer και η ομάδα της Belladonna Pictures, μετά την βραβευμένη ταινία τους Wreathless, κυκλοφορούν την δεύτερη πιο φιλόδοξη μικρού μήκους ταινία τους με τίτλο ΑΔΑΜ και με πρωταγωνιστές τους Πέτρο Μαλιάρα και Πάνο Λεκό, που από τις 7 Ιανουαρίου είναι διαθέσιμη στο κανάλι της Belladonna Pictures στο YouTube  

 
  

Η ταινία με δυο λόγια: Με θέα το ποτάμι ο Αδάμ έρχεται στον κόσμο. Το πρώτο πράγμα που βλέπει είναι δύο χέρια να τον κρατάνε. Το πρώτο πράγμα που νιώθει είναι τα ίδια χέρια να προσπαθούν να τον πνίξουν μέσα στο παγωμένο νερό. 

Τελικά ο άντρας που προσπαθούσε να τον πνίξει, αποφασίζει να τον υιοθετήσει. Ο Αδάμ θα γνωρίσει τον κόσμο μέσα στο δάσος, γεμάτος ερωτήσεις και με θέα το ποτάμι, στο έλεος του νέου του "πατέρα". 

Ο Αδάμ αιχμαλωτίζει από την πρώτη σκηνή.  

Η εικόνα του νέου (Πάνος Λεκός) που αναδύεται/γεννιέται από το νερό με το άμεσο επακόλουθο του βίαιου πνιγμού του μέσα σε αυτό από έναν σχεδόν πρωτόγονο άνδρα (Πέτρος Μαλιάρας) που βρίσκεται εκεί ως φύλακας μιας παράλογης φυσικής ισορροπίας (;) είναι γροθιά στο στομάχι.  

Όταν ο άνδρας αποφασίζει να διακόψει τον φαύλο κύκλο των πνιγμών και να επιτρέψει στο νέο να ζήσει, δίνοντας του το όνομα Αδάμ, ανάμεσα στους δύο  αναπτύσσεται μια ιδιόμορφη σχέση πατέρα-γιου βίαιη και χειριστική από την πλευρά του άνδρα και δυσοίωνη από την αρχή. 

 Ο Αδάμ ανυπομονεί να ανακαλύψει τον κόσμο και να βρει τη θέση του σε αυτόν, αλλά μόνο όσο του επιτρέπει η ασφυκτική επίβλεψη του "πατέρα του". 

 
Πάνος Λεκός και Πέτρος Μαλιάρας

Η ημαθιώτικη φύση, τα παγωμένα νερά της λίμνης και οι λασπωμένες όχθες του Αλιάκμονα με την πυκνή βλάστηση, συμπρωταγωνιστούν στην ταινία παραπέμποντας  στα στοιχειώδη ακατέργαστα ένστικτα του διδύμου των χαρακτήρων. Το νερό του ποταμού, σύμβολο αγνότητας και ηρεμίας γίνεται πύλη εισόδου, μεταλλάσσεται σε σκοτεινό, λασπώδες και παγωμένο και καταλήγει μέσο δολοφονίας.  

Ο Αδάμ περιφέρεται στο περιβάλλον χωρίς να έχει αυτός τον έλεγχο, κυριευμένος από περιέργεια και πρωτόγονα ένστικτα, τα δικά του αλλά και του κηδεμόνα του. 

Όπως στη λογοτεχνία του φανταστικού, έτσι κι εδώ το δάσος αποτελεί τον τόπο που η πραγματικότητα υποχωρεί κι όπου οι νόμοι του σύμπαντος αλλοιώνονται.  
 
Το σύμπαν του Αδάμ παράλογο και δυστοπικό, χωρίς σαφή όρια και χωρίς εξηγήσεις, γεννά πιο πολλά ερωτήματα και είναι φειδωλό στις απαντήσεις.  

Ο Πέτρος Μαλιάρας

Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, ο  αδιαμφισβήτητα ταλαντούχος Πέτρος Μαλιάρας, αποδίδει το ρόλο του μοναχικού άνδρα/πατέρα με αφοσίωση μεταφέροντας όλη την ωμότητα και σκληρότητα του χαρακτήρα του, μαζί με άγρια τρυφερότητα και πόνο, στα εκφραστικά του μέσα -έκφραση, κινησιολογία, φωνή. Αναδύεται από τη λάσπη, όχι από το νερό και μετατρέπεται κι ο ίδιος σε στοιχείο της φύσης. 

Τον φοβόμαστε και την ίδια στιγμή τον συμπονούμε.  

Ο πρωτοεμφανιζόμενος Πάνος Λεκός, μαθητής του πρώτου στις ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες του ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας, στέκεται ισάξια στο πλευρό του δασκάλου του, αποδίδοντας τον εύθραυστο, ερευνητικό και εν δυνάμει επαναστάτη Αδάμ με σθένος και συγκρατημένο πάθος.  

Η χημεία των δύο εξαιρετική.

Ο Πάνος Λεκός

Ο δημιουργός του Αδάμ George Sefer, αποδεικνύει για ακόμη μια φορά ότι η ωριμότητα δεν έχει σχέση με την ηλικία. Στη δεύτερη μικρού μήκους ταινία του, αναμετράται με το αφιλόξενο περιβάλλον του Αλιάκμονα και βγαίνει ξεκάθαρα νικητής τιθασεύοντας τόσο τα στοιχεία της φύσης όσο και το υποκριτικό ταλέντο δασκάλου και συμμαθητή στα θεατρικά εργαστήρια του ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας, πάντα με τη βοήθεια του συνεργού του, εξαιρετικού διευθυντή φωτογραφίας Φίλιππου Πριόβολου -Τασίκα.  

 

Η ιστορία του Αδάμ -όπως και το Wreathless- ξεπηδάει από το ασυνείδητο του σκηνοθέτη και αν και φαινομενικά απλή στη δομή της,  είναι περίπλοκη και πολυεπίπεδη στη σύλληψή της, αναφερόμενη στις σχέσεις πατέρα-γιου, εξουσίας, βίας, χειραγώγησης, σύγκρουσης γενεών, μοναξιάς και με ουσιαστικά ερωτήματα για τη θέση μας στο φυσικό περιβάλλον, το σύμπαν, την ίδια την ανθρώπινη φύση και τον ανθρώπινο πόνο. 

 

Παρά τον ωμό ρεαλισμό του ο Αδάμ θα μπορούσε να είναι μια ταινία επιστημονικής φαντασίας ή και υπαρξιακής αναζήτησης και χωρίς να προδίδω το τέλος της, ένα από τα καλύτερα επεισόδια του Black Mirror ή της Ζώνης του Λυκόφωτος

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από το σενάριο και την σκηνοθεσία ο Sefer συμμετείχε και στην σύνθεση του πρωτότυπου soundtrack της ταινίας μαζί με τους Giacomo Ranocchia, Χαρίκλεια Ουρσουζίδου και Ευγένιο Βαρακλή.

 

Ο George Sefer
Σύμφωνα με το σκηνοθέτη: Ο "ΑΔΑΜ" είναι μια ταινία καλυμμένη με χώμα, παγωμένο νερό και δάκρυα. 

Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από δύο χαρακτήρες που προσπαθούν να επιβιώσουν παράμερα στην φύση, και τελικά εξελίσσουν μια ιδιαίτερη σχέση πατέρα και γιου. Πρόκειται για την δεύτερη ταινία μικρού μήκους της "Belladonna Pictures" μετά το "Wreathless" και για μια δουλειά που έγινε με απίστευτη επιμονή, αγάπη και σεβασμό για την έννοια του "irreverence" (ανευλάβειας/ασέβειας). 

Ο "Αδάμ" γυρίστηκε κόντρα σε μία πανδημία και τις δυσκολίες που εκείνη επιφέρει, και όμως κατάφερε να ολοκληρωθεί. 

Είμαστε πολύ περήφανοι που έχουμε την δυνατότητα να παρουσιάσουμε την ταινία μας, και ελπίζουμε το κέφι και ο κόπος που δοθήκαν τόσο απλόχερα από όλη την ομάδα, να περάσουν και στα μάτια του θεατή καθώς παρακολουθεί το έργο. 

Προσωπικά με ενδιαφέρει ιδιαίτερα η σχέση ανάμεσα στις επιλογές που έχουμε, και την αδυναμία μας να τις χειριστούμε. 

Τι αν κάποιος θέλει να είναι πατέρας, αλλά δεν μπορεί; 
Τι αν κάποιος μεγαλώνει σε ιδιαίτερες συνθήκες και δεν το γνωρίζει; 

Όλα αυτά λοιπόν, καθώς και πολλά άλλα, πλάσανε τον "Aδάμ" μας. '

Ο Αδάμ έχει ήδη κατακτήσει βραβεία και τιμητικές διακρίσεις σε διεθνή και εγχώρια κινηματογραφικά φεστιβάλ, μεταξύ άλλων και αυτό της καλύτερης ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο 2021 Thessaloniki Free Short Festival.           

 Δείτε τον ΑΔΑΜ εδώ


 Μπορείτε να διαβάσετε την αγγλική έκδοση του άρθρου μου ΕΔΩ


Δείτε την παράξενα αστεία, ωμή, ποιητική και σουρεαλιστική, βραβευμένη μικρού μήκους ταινία του George Sefer, από την Belladonna Pictures. 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου